Η Β΄τάξη του σχολείου μας στα πλαίσια του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων ασχολήθηκε με το θέμα: «1,2,3…ανακύκλωση». Στόχος του εργαστηρίου ήταν μέσα από βιωματικές δράσεις, ιστορίες, παρατήρηση, παιχνίδι, πληροφόρηση τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με το θέμα του όγκου των απορριμμάτων και τις επιπτώσεις του φαινομένου στον πλανήτη και στις άλλες μορφές ζωής. Να κατανοήσουν την ευθύνη όλων των ανθρώπων και τη δική τους αναφορικά με το περιβαλλοντικό αντίκτυπο της μη σωστής διαχείρισης των απορριμμάτων. Να αναγνωρίσουν πως με την ανακύκλωση όχι μόνο μειώνεται η ποσότητα των σκουπιδιών, αλλά και ξεκουράζουμε τον πλανήτη γιατί δεν του «ζητάμε» συνέχεια πρώτη ύλη. Να συνειδητοποιήσουν τους σωστούς τρόπους ανακύκλωσης και το διαχωρισμό των υλικών.
Έτσι, αρχικά κάναμε μία μικρή έρευνα σε όλο το οικοδομικό τετράγωνο γύρω από το σχολείο και διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν αρκετοί μπλε κάδοι ανακύκλωσης. Επίσης, είδαμε έναν κάδο εναπόθεσης ρούχων έξω από το νηπιαγωγείο που γειτνιάζουμε. Στο σχολείο, εκτός από τους πολλούς κάδους απορριμμάτων, έξω στην αυλή και μέσα στο κτίριο, είδαμε 4 κάδους συλλογής μπαταριών και κάδους συλλογής καπακιών. Συζητήσαμε για τα άλλα είδη κάδων ανακύκλωσης και πού τους βρίσκουμε.
Παίξαμε έξω στην αυλή παιχνίδια με τα υλικά ανακύκλωσης που μαζέψαμε στην τάξη. Παίξαμε ένα παιχνίδι σχετικό με τις επιπτώσεις της μη ανακύκλωσης στη γη μέσα στην τάξη.
Διαχωρίσαμε τα υλικά και διαπιστώσαμε ότι πιο πολλά ήταν τα χάρτινα και τα πλαστικά υλικά.
Με τις ομάδες μας κάναμε ψηφιδωτά από χαρτί της ανακύκλωσης και αφίσες.
Αποφασίσαμε να ονομάσουμε τις ομάδες μας με υλικά ανακύκλωσης και γράψαμε τους αντίστοιχους ύμνους των ομάδων. Έτσι γίναμε οι «πλαστηκάκηδες», «αλουμινάτοι», «χαρτοφάγοι», «τζαμικανοί».
Τραγουδήσαμε για την ανακύκλωση, είδαμε σχετικά video, διαβάσαμε το βιβλίο «η μικρή γοργόνα πώς να ζήσει στο σκουπιδονήσι;».
Στα πλαίσια του εργαστηρίου αυτού επισκεφθήκαμε το Πάρκο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης στον Λαγκαδά. Εκεί, πέρα από την πληροφόρηση που περιλάμβανε το πρόγραμμα σχετικά με το θέμα της ανακύκλωσης, μείωσης και επαναχρησιμοποίησης, μας εξήγησαν τον τρόπο λειτουργίας του μηχανήματος ανταποδοτικής ανακύκλωσης. Δυστυχώς το μηχάνημα ήταν εκτός λειτουργίας και δεν μπορέσαμε εκείνη τη στιγμή να το «ταΐσουμε» με τα μπουκάλια που είχαμε μεταφέρει. Όμως μας υποσχέθηκαν οι υπάλληλοι ότι μόλις το μηχάνημα φτιαχνόταν θα έκαναν εκείνοι την διαδικασία και το ποσό που θα αντιστοιχούσε στα μπουκάλια μας θα το έκανα δωρεά στην «αποστολή» με την οποία και συνεργάζονται.
Στη συνέχεια η ομάδα τάξη έγραψε τη δική της ιστορία, ευαισθητοποιημένη από όλα όσα είδε και άκουσε. Έτσι, καθίσαμε σε έναν ωραίο κύκλο, κάτω από τον λαμπερό ήλιο και αφήσαμε τη φαντασία μας…
Τέλος το κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του έργο τέχνης με υλικά που «ήταν για πέταμα» μαθαίνοντας παράλληλα την έννοια της επαναχρησιμοποίησης.
Στο τέλος του προγράμματος, αφού συζητήσαμε και ανακεφαλαιώσαμε όλα όσα είχαμε μάθει, ανακυκλώσαμε ότι υλικό είχαμε συλλέξει κατά τη διάρκεια του προγράμματος, στους κάδους που βρίσκονται έξω από το σχολείο μας, με την υπόσχεση να γίνει μία συνήθεια στη ζωή μας και στη ζωή των οικογενειών μας.