Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση- Β` τάξη

 1ο εργαστήριο

Τίτλος:  Ας φροντίσουμε τον Τόμυ

Αξίες : Αγάπη, υπευθυνότητα

Στόχοι:  Αναγνώριση συναισθημάτων, ανάπτυξη  ευαισθητοποίησης, ενσυναίσθησης, συμπεριφοράς προσφοράς βοήθειας και αγάπης.

Εκμεταλλευτήκαμε το μάθημα της γλώσσας που κάναμε για τα comics και, αφού δραματοποιήσαμε την ιστορία του Τόμυ, τα παιδιά έκαναν τα δικά τους comics.

2ο εργαστήριο

2α.Τίτλος: Το ταξίδι του κύκνου (άσκηση φαντασίας-χαλάρωσης,  εισαγωγική για την επόμενη δραστηριότητα: ο ήλιος της ειρήνης)

ΑξίεςΕιρήνη, ευτυχία, σεβασμός στο περιβάλλον

Στόχοι: Να βιωθούν στιγμές χαλάρωσης και εσωτερικής γαλήνης. Να επιτευχθεί σιωπή και ηρεμία. Να ασκηθεί η φαντασία. Να εκφρασθεί το συναίσθημα που δημιουργήθηκε.

 2β. ΤίτλοςΟ ήλιος της ειρήνης

ΑξίεςΕιρήνη

Στόχοι: Να ανιχνευτούν οι διαστάσεις, οι έννοιες και τα χαρακτηριστικά της αξίας της ειρήνης. Να επισημανθούν τόσο οι τρόποι προσέγγισης της εσωτερικής ειρήνης όσο και οι θετικές επιπτώσεις στη ζωή του ανθρώπου.

3ο εργαστήριο

Τίτλος Η θλιμμένη παπαρούνα

Αξίες : Σεβασμός [Αυτοσεβασμός]- συνεργασία

Ο σεβασμός αφορά τον εαυτό, το περιβάλλον και τους συνανθρώπους. Ο αυτοσεβασμός όμως είναι η ρίζα που τροφοδοτεί και τις δύο άλλες κατευθύνσεις.

Στόχοι: Αποδοχή του εαυτού (μοναδικότητα, εμφάνιση, προσωπικότητα) με τα προτερήματα και τα μειονεκτήματά του.

 

Αφού διαβάσαμε την ιστορία  «η θλιμμένη παπαρούνα» και τη συζητήσαμε, την κάναμε εικονογραφημένη ιστορία. Αναγνωρίσαμε ( πολύ εύκολα, ομολογώ) τις 4 σκηνές της ιστορίας και η κάθε ομάδα ανέλαβε την εικονογράφηση της κάθε σκηνής σε στυλ κολλάζ – ζωγραφική. Τις βάλαμε στη σειρά και ξαναείπαμε την ιστορία.

 4ο εργαστήριο

Τίτλος Φυσική Αγωγή – Επιλέγω τη σωστή πράξη

Αξίες : Σεβασμός, τιμιότητα, υπευθυνότητα

Στόχοι: Να επισημανθεί η σημαντικότητα των αξιών σε σχέση με την σημαντικότητα της νίκης, σε αγωνιστικές ή γενικά συγκρουσιακές συνθήκες. Να μεταφερθεί το δίλλημα στην καθημερινότητα των μαθητών/τριών. Ανάπτυξη ηθικής συμπεριφοράς

5ο εργαστήριο

Τίτλος: Ακούω με όλο μου το σώμα

Αξίες: Σεβασμός, ενσυναίσθηση

Στόχος: να γίνουμε ενεργοί ακροατές, «να ξέρουμε να ακούμε», δείχνοντας σεβασμό στον ομιλητή και προσοχή σε όσα λέει. Γιατί αν θέλουμε να μας ακούνε, πρέπει πρώτα να ξέρουμε να ακούμε.

Γράψαμε και ένα τραγουδάκι σχετικό και… rap…άραμε ομαδικώς…

 

6ο εργαστήριο

ΤίτλοςΘα γλυτώναμε αν συμφωνούσαμε

Αξίες : Συνεργασία, Ενότητα, Ανεκτικότητα

Στόχοι: Να γίνουν άμεσα αντιληπτά και να βιωθούν τα σπουδαία αποτελέσματα τόσο της ενότητας και της συνεργασίας όσο και της ανεκτικότητας. Ακούσαμε, συζητήσαμε, δραματοποιήσαμε το παραμύθι «ο έξυπνος κυνηγός». Τα παιδιά βίωσαν, μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, τα αποτελέσματα της συνεργασίας, από τη μία, και της επικράτησης του εγωισμού και του προσωπικού συμφέροντος, από την άλλη.

 

7ο εργαστήριο

ΤίτλοςΟ κύκλος της Ευτυχίας – Η βαλίτσα των δώρων

Αξίες : Ευτυχία, αυτοσεβασμός, συνεργασία, ενότητα

Στόχοι: Να κλείσει το πρόγραμμα με τις καλύτερες εντυπώσεις, με γέλιο, με χαρά, με ενότητα και συνεργασία. Να βιωθούν στιγμές ομαδικότητας, να μοιραστούν ιδέες, σκέψεις και συναισθήματα. Να ενισχυθεί ο αυτοσεβασμός και η αλληλεγγύη.

Μάθαμε, μέσα από το παιχνίδι, ότι για να ξεμπλέξουμε τους κόμπους από τις δύσκολες καταστάσεις χρειάζεται να συνεργαζόμαστε, να παρατηρούμε, να υποχωρούμε και να μπαίνουμε στη θέση του άλλου.

Φυσικά κλείσαμε το εργαστήριο αυτό με τίτλο «οι αξίες της ζωής» με τη «βαλίτσα των δώρων». Και διαπιστώσαμε πόσο όμορφο είναι να δίνεις και να παίρνεις αγάπη.

Μέσα από ασκήσεις φαντασίας, ιστορίες, παιχνίδια, ασκήσεις ψυχολογίας, θεατρικό παιχνίδι, τραγούδι, κατασκευές, ζωγραφική, ομαδικές εργασίες ταξιδέψαμε παρέα με τις αξίες της ζωής και τα συναισθήματα που προκαλούν. Συζητήσαμε, διαφωνήσαμε, συμφωνήσαμε, καταλήξαμε σε συμπεράσματα. Τελικά η ζωή είναι ωραία όταν τη ζεις με αξίες: αγάπη, ειρήνη, συνεργασία, αποδοχή, σεβασμός, τιμιότητα,  υπευθυνότητα, ενσυναίσθηση, ενότητα, ανεκτικότητα, ευτυχία…

Δημοσιεύθηκε στην Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Ζω καλύτερα- Ευ ζην, ΠΡΟ-ΘΕ-ΣΥ και χαρακτηρίσθηκε , . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση