Παρά τις προσπάθειες της σχολικής κοινότητας για τον περιορισμό της βίας, των συγκρούσεων, της επιθετικότητας και άλλων ψυχοκοινωνικών δυσκολιών, εξακολουθεί να καταγράφεται ένας αυξημένος αριθμός τέτοιων περιστατικών.
Το σχολείο μας συμπεριέλαβε στο πρόγραμμά του, πιλοτικά,την φετινή σχολική χρονιά τη “Σχολική Διαμεσολάβηση”- τη διαδικασία επίλυσης των συγκρούσεων από ομηλίκους.
Στη δράση, που ανέλαβε και συντόνισε η Υποδ/ντρια του σχολείου. κα Δούμκου Φωτεινή, συμμετείχαν οι τάξεις Ε` και ΣΤ` , που προετοιμάστηκαν μέσα από Εργαστήρια, παιχνίδια ρόλων και προσομοιώσεις , ώστε να καλλιεργηθεί η κουλτούρα της διαμεσολάβησης και να αναπτυχθούν χρήσιμα επικοινωνιακά εργαλεία και κοινωνικές δεξιότητες.
Η σχολική διαμεσολάβηση από ομηλίκους αποτελεί μια εναλλακτική πρακτική στο παραδοσιακό σύστημα επίλυσης συγκρούσεων από ενηλίκους.
Με τη μέθοδο αυτή τα ίδια τα εμπλεκόμενα μέρη προσφεύγουν οικειοθελώς στους συνομηλίκους διαμεσολαβητές /τριες και μέσα από μια συγκεκριμένη διαδικασία, ερευνούν τα αίτια της σύγκρουσής τους, συμφωνούν στη λύση της και δεσμεύονται να τηρήσουν την αμοιβαία συμφωνία.
Επίσης , στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων η ΣΤ` τάξη με τη δασκάλα τους κα Βασιλειάδου Αναστασία , ασχολήθηκαν με την καλλιέργεια και την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης τη διαμόρφωση προσωπικών αξιών, στάσεων και συμπεριφορών μέσα από ευκαιρίες δημιουργικής ενασχόλησης, έκφρασης και επικοινωνίας.
Τα δύο αυτά αλληλουποστηριζόμενα αυτά προγράμματα παρουσιάστηκαν στο αμφιθέατρο του σχολείου στους μαθητές των μεγάλων τάξεων του δικού μας σχολείου, και καλεσμένες ήταν και οι τάξεις Ε` και ΣΤ` του συστεγαζόμενου σχολείου ,αλλά και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ώστε να επιτευχθεί η διάχυση των καλών πρακτικών.