Tην Παρασκευή 22-10-2021 , η ψυχολόγος κα Αθανασία Ανατολίτη από το Ιατρικό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο και την Πέμπτη 18-11-2021 , η ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια κα Ευγενία Κυρέζη επισκέφτηκαν το σχολείο μας για να ενημερώσουν τα παιδιά της Ε΄τάξης στο πλαίσιο του προγράμματος «Παίζουμε και μαθαίνουμε παρέα, πάντα με βλέμμα θετικό!» του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας ΕΥ ΖΗΝ που στοχεύει στην ψυχική και συναισθηματική υγεία και πρόληψη.
Η ψυχική υγεία αφορά όλους μας και είναι σημαντική. Η ψυχική υγεία επηρεάζεται και εξαρτάται σημαντικά από τις σχέσεις μας με τους άλλους και από την ανταπόκριση που έχει το περιβάλλον μας. Αφορά τον βαθμό στο οποίο το άτομο μπορεί να προσαρμοστεί στις εκάστοτε κοινωνικές απαιτήσεις και πιέσεις, τον βαθμό της αυτοεπίγνωσής του σχετικά με τις ανάγκες του-τους στόχους -τους κοινωνικούς ρόλους όπου καλείται κάθε φορά να αναλάβει ,τα συναισθήματα και την ικανότητα αντίληψης.
Από την άλλη όμως η συναισθηματική υγεία είναι κάτι περισσότερο από το να ζούμε με άγχος ,στρες ή κατάθλιψη. Με απλά λόγια είναι η ίδια η ύπαρξή μας αν αισθανόμαστε ήρεμοι, χαρούμενοι, λυπημένοι πώς διαχειριζόμαστε τις δύσκολες καταστάσεις της ζωή μας αλλά και τις διαπροσωπικές μας σχέσεις. Για να είναι υγιές το σώμα πρέπει να είναι υγιής και η ψυχή. Αυτά τα δυο είναι άμεσα συνδεδεμένα μεταξύ τους καθώς το ένα εξαρτάται από το άλλο. Σκεφτείτε πως όταν είμαστε ασθενείς και αδυνατούμε να κάνουμε πράγματα ,έχουμε περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουμε άγχος και αυτό μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα .Από την άλλη πλευρά ,όταν βελτιώσουμε την φυσική μας κατάσταση και υιοθετήσουμε συνήθειες που μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά, τότε το σώμα θα ανταποκριθεί ανάλογα και αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο και στην ψυχική μας υγεία.
Σκοπός της δράσης αυτής λοιπόν ήταν να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές ώστε να έρθουν σε επαφή με συναισθήματα που βιώνουν τη δεδομένη στιγμή, καθώς και να μπαίνουν στην θέση του άλλου (ενσυναίσθηση)κατανοώντας το πώς νιώθει.
Επίσης να μάθουν να αναγνωρίζουν,να εκφράζουν, αλλά και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους ,καθώς και να συνειδητοποιήσουν τις θετικές και αρνητικές μορφές επικοινωνίας μέσω δράσεων που αναπτύχθηκαν μέσα στην τάξη.